Telefoontraining voor uw medewerkers

Ondanks dat bedrijven en klanten steeds vaker nieuwe communicatiekanalen gebruiken (zoals Messenger of Whatsapp) om met elkaar in contact te komen, blijft de telefoon de hoofdmanier om met een bedrijf of klant in contact te komen. Uiteraard bestaat er ook email maar deze worden makkelijk over het hoofd gezien, óf de mail wordt wel gelezen maar er wordt vergeten te antwoorden. Tijdens een telefoongesprek spreekt u direct met een klant of bedrijf, waardoor beide nadelen van email gelijk wegvallen; Er wordt actief gecommuniceerd met elkaar wat vaak voor een snellere oplossing zorgt voor het gemelde probleem en/of vraag. Bovendien voegt traditionele telefonie ook een persoonlijk element toe, u hoort immers de stem van de andere persoon. Dit is niet het geval bij email en de vele nieuwe communicatiekanalen.

De telefoontrainingsset

Een telefoontrainingsset geleverd door BPS International bestaat altijd uit minimaal twee toestellen (deze kunnen zowel bedraad als draadloos zijn), één opnameapparaat en één telefooncentrale zodat de toestellen elkaar kunnen bellen. Onze telefoontrainingssets worden geleverd in een robuuste koffer gevuld met plukschuim. De harde buitenkant van de koffer voorkomt stootschade en het plukschuim aan de binnenkant zorgt ervoor dat de apparatuur niet schuift en beschadigt tijdens transport. Tijdens de productie wordt het plukschuim op maat ‘geplukt’ zodat alle apparatuur er stevig inpast. Ook worden alle kabels aan de onderkant van het schuim getrokken, zodat de trainingsset een strak visueel design heeft. De enige zichtbare kabel is de stroomkabel van de stekkerdoos, welke uiteraard in het stopcontact gaat.

Zodra er een gesprek plaatsvindt met behulp van de trainingsset gaat het meegeleverde opnameapparaat automatisch het gesprek opnemen. Als de verbinding verbroken wordt stopt de opname ook automatisch. Afhankelijk van de configuratie is het mogelijk om gesprekken direct terug te beluisteren via ingebouwde speakers op het opnameapparaat, in andere gevallen wordt de trainingsset aangesloten op een computer via een USB kabel waarna de gesprekken automatisch gedownload worden in speciaal geschreven software. In deze software kunnen gesprekken beluisterd en geëxporteerd worden om het gesprek bijvoorbeeld te mailen. Ook kan men aantekeningen toevoegen bij gesprekken. De meeste meegeleverde opnameapparaten beschikken over minimaal één manier om gesprekken op de computer te krijgen, zodat deze gesprekken verder verwerkt kunnen worden naar uw wens.

Train uw medewerkers

De telefonist die een inkomend gesprek opneemt is (hoogstwaarschijnlijk) de eerste persoon van uw bedrijf waarmee de klant in contact komt. Het is daarom cruciaal om een goede eerste indruk achter te laten, de telefonist is immers het visitekaartje van uw bedrijf. Een goede telefoonetiquette helpt hierbij enorm.

Er zijn zeer complexe systemen op de markt welke automatisch álle gesprekken opnemen van uw medewerkers en deze vervolgens via spraakherkenning analyseren op fouten en verbeterpunten. Deze systemen hebben een zeer hoge aanschafprijs en liggen hierdoor voor veel bedrijven buiten handbereik. In dit gat springen onze telefoontrainingssets, een zeer betrouwbare en betaalbare oplossing om uw medewerkers te trainen in het voeren van goede telefoongesprekken.

Bereid uw studenten voor op de toekomst

Naast aanvragen van bedrijven ontvangen wij ook regelmatig aanvragen voor een telefoontrainingsset vanuit scholen. Uit recent onderzoek is gebleken dat maar liefst 38% van alle personen tussen de 18 en 30 jaar last heeft van telefoonangst. Het huidige bedrijfsleven verwacht nog steeds dat de meeste medewerkers telefoongesprekken voeren, waardoor telefoonangst een serieus obstakel kan zijn in iemands carrière.

Samen met een docent of coach kunnen leerlingen via een telefoontrainingsset hun zwaktes in het voeren van telefoongesprekken ontdekken en aanpakken. Het vroegtijdig aanpakken van deze problemen kan een positief effect hebben op de toekomst van een leerling waarvan ze levenslang zullen profiteren. Als een leerling zich bewust is van een goede telefoonetiquette zal het voeren van gesprekken in de toekomst gemakkelijker gaan en zal de telefoonangst geleidelijk verdwijnen.

 

Bent u op zoek naar een telefoontrainingsset? Neem geheel vrijblijvend contact met ons op om uw wensen te bespreken en wij sturen u, geheel vrijblijvend, een prijsopgave van de door u gewenste configuratie. Voor meer informatie en voorbeelden van eerder geleverde telefoontrainingssets kunt u de productpagina bezoeken.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *